Sider

fredag den 20. maj 2011

Kalorie frie kager (:

Nu er jeg gået igang med mit nye projekt herhjem til : Hæklede kager!
Men jeg synes ikke at det er så nemt at finde nogle opskrifter, så jeg er gået igang med at lave mine egne. Indtil videre er det blevet til to opskrifter, og dem skal i da også ha' glæde af :)

Billederne af kagerne, er ikke blevet så gode, det beklager jeg mange gange, men jeg håber at det går..



 

Lav cupcake :

4 lm. dan til ring med km.
8 fm. i ringen.
2 fm. i hver m.
1 fm., 2 fm. i m. omg ud.
fm. omg. ud.
1 fm. 2 fm. i m. omg ud.
1 fm, 1 fm., 2 fm. i 1m. omg. ud.
fm i yderste maskeled omg. ud.
fm omg ud.
fm. omg. ud.
10 fm., indt. omg. ud.
fm. omg. ud.
fm omg. ud.
- skift farve.
fm. i yderste maskeled omg. ud.
fm. omg. ud.
5 fm., 1 indt. omg. ud.
4 fm., 1 indt. omg ud.
3 fm., 1 indt., omg ud.
2 fm., 1 indt. omg ud.
1 fm., 1 indt., omg ud.. Fortsæt sådan til der ikke er flere m.

Hækl musetakker ved farveskift.
Pynt evt. med perler.

Donuts :
 start med brun.

20 lm. dan til ring med km.
fortsæt med at hækle rundt til der er hæklet et rør på ca. 20 cm.
fyld røret ud, og sy enderne sammen.

Glasur :

20 lm. dm til ring med km.
fm. omg ud.
1 fm., 2 fm. i 1m. omg ud.
1 fm., 1 fm., 2 fm. i 1 m. omg ud.
1 fm., 1 fm., 1 fm., 2 fm. i 1 m. omg ud.
fm. omg. ud.
fm. omg. ud
1 fm., 1 fm., 2 fm i 1 m. omg ud.
fm omg. ud.
Luk af .

Sy på kagen. - pynt evt med perler, eller hæklet snor.

Jeg håber opskrifterne er til at forstå, men det er første gang jeg prøver at skrive hækle opskrifter. Men hvis i har spørgsmål er i meget velkomne til at skrive til mig :)

I øjeblikket søger jeg efter en opskrift, på et hæklet stykke lagkage, så hvis nogle af jer ved hvor jeg kan finde sådan en opskrift på dansk henne, ville det være fantastisk hvis i vil linke :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...