Sider

tirsdag den 15. november 2011

Hæklet hexagon

Jeg er igang med at hækle et baby tæppe, ud af hexagon (sekskantede) lapper. Jeg kunne ikke rigtig finde en opskrift på lapperne, som jeg synes var som de skulle være, eller jeg kunne finde ud af. Så jeg har lavet min egen. Og den vil jeg da dele med jer :)


1. omg. : 5 lm. dan til en ring med 1 km.
2. omg. : *1 stgm., 1 lm.* I alt 12 gange. slut med 1 km.
3. omg. : *2 stgm. i lm, 1 lm.* I alt 12 gange. Slut med 1 km.
4. omg. : *3 stgm. i lm, 1 lm.* i alt 12 gange. Slut med 1 km.
5 omg. : *4 lm., 1 km.* I alt 12 gange.  Slut med 1 km.
6 omg. : *4 stgm., 2 lm., 4 stgm. i første lm bue., 1 lm., 4 stgm., 1 lm., 4 stgm., 2 lm., 4 stgm. i 3. lm bue* fortsæt sådan omg. ud. slut med 1 km.

Jeg håber at opskriften er til at forstå, og hvis der er problemer med den, må i lige skrive så jeg kan rette i opskriften :)

2 kommentarer:

  1. Carina! Blog, blog, blog for søren! Savner indlæg fra dig af.. Der går så lang tid imellem dem, og det er sku ærgeligt (:

    SvarSlet
  2. Jeg skal gøre mit bedste for at få blogget lidt mere :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...