Sider

onsdag den 18. juli 2012

Små hæklede mus

Jeg har for lang tid siden, lavet nogle små mus, som skulle gives som lommevenner til krisecentre. Dog gav jeg en, til en lille dreng jeg kendte, og musen fik straks navnet "mussika" og blev hans bedste ven. Drengen havde oplevet nogle rigtig grimme ting, og Mussika fik alle hans hemmeligheder at vide. Præcis dette er planen, at små lomme venner skal bruges til på krisecentre, og derfor fik jeg mere og mere lyst til at lave en opskrift på nogen små mus, som b.la. kan bruges til dette formål.



Du skal bruge:
Bomuldsgarn.
Hæklenål som passer titl garnet.
Øjne til at lime på.
Perle til næse.
Fyld. (bamsefyld, pudefyld)


 Krop:
Magisk ring, 6 fm i ringen, 1 km.
2 fm. I hver m.
* 1 fm, 2 fm i 1 m. *
*2 fm, 2 fm i 1 m *
1 fm i hver m.
*3 fm, 2 fm i 1 m. *
1 fm i hver m. i alt 4 omg.
*3 fm., 2 fm sm. * 
1 fm i hver m. I alt 2 omg.
* 2 fm, 2 fm sm *   
1 fm i hver m. I alt 2 gange.
*1 fm, 2 fm sm. *
1 fm i hver m. I alt 3 omg.
* 1 fm., 2 fm sm. *
* 2 fm sm* gent. Omg til der ikke er flere m.

 Øre:
Magisk ring, 6 fm i ringen, 1 km.
2fm i hver m.
* 1 fm, 2 fm i 1 m. *
Luk af. Lav et øre mere.

Hale:
15 lm., fm i alle m. tilbage. 

Den lille grønne mus, som er lidt tykkere end den anden, har jeg blot puttet lidt ekstra fyld i, så den blev noget "fyldigere"
Musene kræver ikke meget garn, og kan sagtens laves ud af garnrester. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...