Sider

torsdag den 20. september 2012

Grove boller DIY

Jeg har gang i en kostomlægning, og bager derfor stort set alt mit brød selv. Dette er der b.la. kommet nogle lækre grove boller ud af, som jeg selv har lavet opskriften på. Bollerne er fantastiske som frokostboller med et stykke pålæg i, det mætter super godt!

Du skal bruge:
2,5 dl. mælk.
1 pk. gær.
1 æg.
100 g. margarine.
1 dl. havregryn.
1 dl. skårne rugkerner.
500 g. mel.

Smuldr gæren i mælken, tilsæt de resterende ting. Rør godt, til det bliver fast. Ælt ælt ælt.
Stil dejen til hævning i 30 min.
Ælt dejen igennem igen, og form bollerne, læg dem på pladen og lad dem hæve yderligere i 30 min.
Pensl bollerne med mælk, æg eller vand og bag dem ved 220 g. i ca. 20 min.



Tip: Jo længere tid du kan lade dit brød hæve, jo bedre.
Hellere end klistret dej, end for meget mel, da det nemt kan blive til "beton brød", hvis der kommes for meget mel i.

Jeg håber at I kan få glæde af opskriften :)
Hvis I bruger opskriften, viser den på jeres blog osv. vil jeg sætte stor pris på et link :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...