Sider

mandag den 21. februar 2011

Poncho opskriften :)

Så har jeg fået skrevet opskriften ned, som jeg lovede på den hæklede poncho..
Jeg undskylder at der gik så lag tid, inden jeg fik det gjort.

Du skal bruge hæklenål nr.6

1.Du starter med at hækle 64 lm
2.vend med 6lm og lav en stgm i 10lm fra nålen. Så fortsætter du rækken ud således: 2lm, spring 2m over og 1stgm i næste lm. På den måde får du lavet 4-kanterne.

3.vend med 6lm, stgm om lm, lm, stgm om lm..... fortsæt rækken ud. Nu skulle mønstret gerne være forskudt, så stangmaskerne står over hullerne i rækken fra før.
Således fortsætter du til du har lavet ca.50 rækker.
Du kan vælge at lave to ens stykker og så sy/hækle dem sammen til sidst. Eller du hækler det andet stykke på med det samme.

Også har du din helt egen poncho, som er super nem at lave ;)

1 kommentar:

  1. Mange tak for det, den må jeg prøve. Det gør ikke noget at det tog lidt tid :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...