Sider

fredag den 18. marts 2011

Baby born mangler sko

Min veninde har sat mig på en opgave .. Jeg skal strikke tøj til hendes datters dukker..
Jeg har fået strikket lidt forskelligt, og kom så frem til at baby born mangler sko :)
Efter at ha' ledt nettet igennem efter opskrifter på sko til dukken, som jeg synes var noget ved, og ikke fandt nogle jeg synes rigtig godt om, gik jeg igang med at lave min egen opskrift , som jeg synes i skulle ha' glæde af herinde også :)


slå 30 m. op på p. 2,5
1. p : R. p. ud.
2. p. : 1 r, udt., 13r, udt., 2 r., udt., 13r., udt., 1 r.
3. p :  r. p. ud
4. p. : 15 r, udt., 4 r., udt., 15 r.
5. p : r. p. ud.
6. p. : 16 r, udt., 4 r., udt., 16 r.
7. p. : r. p. ud
8. p. : 17 r., udt., 4 r., udt., 17 r.
9-11. p. : r. p. ud.
12. p. : 15 r, 2r sm., 6r, 2r sm., 15 r.
13. p : r. p. ud
14. p : 14 r., 2r sm., 6 r., 2r sm., 14 r.
15. p : r. p. ud
16. p : 13 r., 2r sm., 6 r, 2r sm., 13 r.
17. p : r. p. ud
18. p : 12 r., 2r sm., 6 r., 2r sm., 12 r.

Når 18. p. strikkes, lukkes der af på samme tid, ret stramt.
sy sammen under fod og midt bag.

Jeg synes disse sko er super søde.
Jeg vil forsøge at lave opskrifter på andre slags sko også, og de kommer selvfølgelig også herind :D


Jeg vil også lige vise at jeg har lavet disse to hæklede bølle hatte.. Dem har jeg desværre ingen opskrift på, da jeg bare har hæklet til hatten passede ..
Men jeg vil forsøge at få lavet en opskrift på dem også :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...