Sider

tirsdag den 28. juni 2011

100 ting jeg har lært af min mor :)

Idag har jeg haft en utrolig hyggelig aften, i selskab med Brian og Mor-Tina.. Og Tina viste mig hendes datter Livs blog , hvor der specielt var et indlæg, som hun var særlig stolt af, nemlig indlægget "100 ting jeg har lært af min mor".. Og jeg tænkte straks, at sådan et indlæg, skulle jeg også kunne lave!

1. Mor har altid ret.
2. at strikke og hækle.
3. at lave korteletter i fad.
4. at nogengange skal man bare tænke på sig selv, før andre.
5. at man kan hvad man vil.
6. at selvom det føles rigtigt, er det ikke det nødvendigvis.
7. at en aften hjemme med film og strikketøj, kan være ligeså hyggelig som en aften i byen.
8. at drikke te.
9. at "fordi jeg siger det" er en god nok grund, hvis man er min mor.
10. at elske gamle danske film.
11. at spise pulver kartoffelmos.
12. at man ikke må tygge bolcher.
13. at man skal vaske sin tallerken op, efter aftensmaden.
14. at lave hjemmerullede smøger.
15. at det er sundt at kede sig.
16. at vand hjælper på hovedpine.
17. at smerte ikke forsvinder, af at græde.
18. at det er strengt forbundt at bøvse (specielt hvis man lyder som en "havnearbejder")
19. at hvis man sluger tyggegummi, så får man frøer i maven.
20. at elske nogle af smokies sange. (hun elsker dog dem alle)
21. at man skal smage på maden, før man siger man ikke kan li' det.
22. at folde tasker ud af papir.
23. at lave blødkogte æg
24. at følge en strikkeopskrift.
25. at man skal spare på sine penge, hvis man ikke vil sulte resten af måneden (det lærer jeg nok aldrig helt)
26. at hvis man ikke har noget fornuftigt at sige, så skal man holde mund.
27. at sige "tak for mad".
28. at være taknemlig.
29. at slå græs.
30. at man ikke må tale med mad i munden.
31. at man skal kunne dække sine knæ, med bukser eller nederdel, når man er i kirke.
32. at kunne "fader vor" udenad. (ikke fordi vi er ekstremt kristne)
33. at kunne en del Kim Larsen sange.
34. at være kreativ.
35. at vaske tøj i hånden.
36. at hvis man har tændt for el kedlen, og føntørren, så går strømmen.
37. at kunne tilgive.
38. at se gennem fingre med folks "fejl", ingen er perfekte.
39. at min mening er ligeså god som naboens.
40. at Barnaby bare er god.
41. at flette armbånd.
42. at strikkestrømper.
43. at hvis man bare selv, kan finde ud af sit system i sit garn, så er det fint.
44. at det er hyggeligt at hækle oldemorslapper.
45. at grine til tårene står ud til alle sider.
46. at tegne tøj til mine påklædningsdukker.
47. at man ikke må spise slik inden aftensmaden.
48. at man gerne må være lidt kostbar, engang imellem.
49. at det ikke er smart at gå i byen på lønningsdagen, med sit hævekort.
50. at mor kommer uventet, så det er smart at ha ryddet op altid.
51. at man intet kan holde hemmeligt for mor.
52. at det hedder "grisetæer" hvis man tager skoene omvendt på.
53. at "forrest fruit" te er verdens bedste.
54. at mor vil hjælpe, hvis hun kan.
55. at putte dynebetræk på dynen.
56. at når mor snakker i telefon, kan der gå timer hvor hun snakker løs.
57. at passe på sig selv.
58. at det ikke kan betale sig, at springe over hvor gærdet er lavest.
59. at holde hvad man lover.
60. at man IKKE kan spise nudler, hver dag til aftensmad.
61. at Mc Donalds mad er dyrt, og egentlig heller ikke smager godt.
62. at mormors agurkesalat var verdens bedste.
63. at det ikke hjælper at plage, et nej er et nej.
64. at benzin ikke er gratis.
65. at passe sit arbejde.
66. at man ødelægger sit hår ved at farve det.
67. at håret ikke vokser ud igen, selvom man græder og rykker i det.
68. at man ikke skal ringe til mor, når man er fuld.
69. at udtale ordet "rose".
70. at kende forskel på dit og mit.
71. at mors ord er lov.
72. at man skal tørre vandet væk fra gulvet, når man har været i bad.
73. at man kan lugte som et bordel. (hvis man har en parfume på, hun ikke kan li)
74. at strikke mine egne strømper.
75. at man ikke må sladre.
76. at man skal spise sin madpakke.
77. at man ikke må snakke med mad i munden.
78. at være samarbejdsvillig.
79. at man skal tænke sig om en ekstra gang.
80. at være ligeglad med hvad andre tænker om en, så længe man selv har det godt med sig selv.
81. ikke at falde for den første den bedste.
82. at man skal huske at tage sin medicin.
83. at man godt kan være for godhjertet.
84. at kun dumme mennesker keder sig.
85. at det ikke hjælper at råbe.
86. at der er en verden, udenfor ens 4 vægge.
87. At Bamse bare kunne synge.
88. at frøer er et meget uhyggeligt dyr.
89. at man ikke skal se rejseholdet en mørk aften, alene.
90. at visse ting er nødvendige.
91. at mor ikke kan ordne alt for en.
92. at det kan være farligt at tage i Ikea.
93. at det ikke er høfligt at spise og sms'e på samme tid.
94. at man skal kigge på en, når man snakker.
95. at man ikke skal mumle, når man snakker i telefon.
96. at man skal tage fra et garn nøgle indefra. (lærer det aldrig)
97. at hækle enden med, så man slipper for mange ender der skal hæftes.
98. at man skal nyde den tid man har sammen, for pludselig er den der ikke mere.
99. at se positivt på tingene.
100. at tage imod komplimenter.


Jeg har verdens bedste mor, som jeg elsker meget højt. Hun har lært mig mange ting, og er der for mig når jeg har brug for det. Der findes intet menneske, som kan få mig i godt humør, så hurtigt som mor kan. Hun er den bedste <3

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...