Sider

fredag den 5. august 2011

100 ting jeg har lært at farmand :)

Nu har jeg lavet indlægget "100 ting jeg har lært af min mor", så selvfølgelig skal jeg da også lave et om min far.

1. At bruge ordet skvatkolbe.
2. At ligemeget hvilken alder man har, så er det iorden at tegne.
3. At jeg er god nok, som jeg er.
4. at man ikke skal diskuterer politik med folk til fester, det går galt.
5. At selvom folk ikke er de kønneste af udseende, kan de være utrolig smukke indeni.
6. at naturligt er bedre end kunstig.
7. At tegne.
8. at lave mad.
9. At far altid vil hjælpe hvor han kan.
10. At det er iorden at gå med fjollede hatte, bare man gør det med stil.
11. at man ikke skal tænke så meget over hvad andre synes om ens hjem, bare man selv er glad for at være der.
12. at far laver verdens bedste sovs, og ingen kan lave den efter.
13. at man skal mærke man lever, når man f.eks. spiser boller i karry.
14. at jeg er sådan en pige som ikke behøver bruge make up, jeg skal bare rede mit hår, så er jeg smuk. (jeg er ganske vist ikke helt enig)
15. at det er vigtigt at passe sin skole.
16. at man skal ha vasket op, inden man laver mad.
17. at man ikke skal rende i vejen, når far laver mad.
18. at det er iorden at mor tror at hun selv laver sovsen juleaften, selvom far piller ved den, når mor ikke kigger.
19. at dyrt whisky smager bedre end billig whisky, selvom virkningen er den samme.
20. at mor har alt for meget garn. (så kan hun jo godt give noget til mig)
21. at det er bedre at ha få gode venner i sit liv, end mange dårlige.
22. at det er iorden at spille playstation og samle på dukker, selvom man er 45 år.
23. at det kun er mor som er pæn med 2 huller i hvert øre. (jeg fik det dog lavet alligevel)
24. at kæmpe for det man vil.
25. at det ikke er alt her i livet som er sjovt, men dog er det nødvendigt.
26. at fars oksesteg er den bedste i verden.
27. at jeg engang imellem har nogle tossede ideer.
28. at modetøj ikke nødvendigvis er det mest behagelige.
29. at gamle danske film er gode.
30. at hvis man blander sprut op med sodavand/juice, kan man ligeså godt købe det billige.
31. at tænke før man handler. (det er ganskevist ikke altid jeg lige får det gjort)
32. at det er iorden at tro på spøgelser, ånder osv.
33. at hvis jeg er klog, så stopper jeg med at ryge. (Det gør jeg også, lige pludselig)
34. at et køkken uden løg i, ikke er et rigtigt køkken.
35. at det er bedre at tage en øl på bodegaen, end at tage i gaden.
36. at en mad inden man skal i seng, er godt, men ikke sundt.
37. at lakrids er det bedste slik i verden.
38. at lave høns i asparges, ud af kyllinge filetter.
39. at spille Tony hawk, på playstation.
40. at man kommer længst i verden, ved at være positiv og åben.
41. at mor er en sej kvinde.
42. at passe på sig selv.
43. at hvis man skal slå med knyttet hånd, så skal tommelfingeren være yderst.
44. at det rart at ha en masse forskellige film at vælge imellem.
45. at man skal behandle andre, som man gerne selv vil behandles.
46. at man skal knokle for at nå sine mål.
47. at det er iorden at sige "diller" hvis man dør i et spil, eller taber noget.
48. at man kan have grisetæer. (når man vender skoene forkert.)
49. at man kan have lakrids mellem tæerne.
50. at hvis jeg tog for meget parfume på inde på mit værelse, kunne fars slanger dø på hans værelse.
51. at det er godt at kende sagen helt til bunds, inden man bliver sur på de forkerte.
52. at "nuller" altså bare er mit navn, når jeg er hjemme hos mine forældre.
53. at tænke på det indre, i stedet for det ydre.
54. at være stolt at min familie.
55. at jeg ikke har noget at være flov over.
56. at det er bedre at være lidt for tyk, end alt for tynd.
57. at edderkopper ikke er farlige. (så dem er jeg ikke bange for mere)
58. at lave spejlæg.
59. at engang imellem kan det godt betale sig, at betale lidt ekstra for en vare.
60. at man skal hjælpe andre hvor man kan.
61. at man skal vide hvor ens ting er.
62. at man ikke kan ha for mange sko.
63. at man ikke behøver skifte mobil hvert halve år.
64. at der ikke kommer noget godt ud af at snakke ned om andre.
65. at nogen ting skal man bare holde for sig selv.
66. at man ikke kan spise slik til morgenmad.
67. at der er forskel på lækker og smuk.
68. at man ikke skal tro på alt hvad folk siger.
69. at man godt kan hjælpe folk for meget.
70. at der er en verden udenfor facebook.
71. at man skal bruge sin tid fornuftigt.
72. at ligemeget hvor gammel jeg bliver, så vil jeg altid være fars lille pige.
73. at det ikke er flovt at far kalder mig "Nuller", "Guldklump" og "skat".
74. at det ikke er alt hvad man høre og læser man skal tro på.
75. at man ikke må rende rundt i nattøj eller undertøj når der kommer gæster.
76. at man ikke kan ha for mange brandslukkere i et hjem.
77. at ligemeget hvor mange gange jeg forsøger at stjæle min forældres hund med hjem, så vil det aldrig lykkes.
78. at mor snakker for meget i telefon.
79. at jeg skal opfører mig ordentligt.
80. at man skal lave sine lektier.
81. at man ikke kan putte for meget hvidløg i maden.
82. at spise majskolber.
83. at det er iorden at samle på sjove ting.
84. at man skal nyde tiden med sin familie mens den er der, for pludselig er den der ikke mere.
85. at tænke før man taler.
86. at bruge sine penge med omhu. (det lærer jeg aldrig)
87. at jeg kan blive lige hvad jeg vil.
88. at sammenhold i en familie er vigtigt.
89. at man skal passe på sine tænder.
90. at man først er voksen, når man selv vil være voksen.
91. at far altid har ret.
92. at det godt kan betale sig at spørge far om lov først, i stedet for mor, for chancen for at far siger ja er 95%.
93. at høre Natasjas musik.
94. at samle 1 kroner kan blive til mange penge.
95. at agurker og tomater med salt på, er bedre end slik.
96. at det ikke er høfligt at ryge mens andre spiser.
97. at farmand er den eneste fyr i hele verden som en pige kan stole 100% på.
98. at man skal være frisk og veludhvilket når man møder på arbejde.
99. at man altid skal være høflig, overfor andre mennesker.
100. at far er den sejeste i verden.


Puueh, det var godt nok en hel del sværere end jeg lige havde regnet med at finde 100 ting min far har lært mig, selvom jeg egentlig synes at han har lært mig en del.
Min far, er en mand som altid er der for mig. Han hjælper mig altid hvis han kan. Og jeg elsker ham utrolig højt.
Jeg synes helt bestemt, at min far er den bedste i verden.

- Far jeg elsker dig !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...