Sider

mandag den 2. april 2012

Hjemmelavet tomatsuppe DIY

Jeg har lavet min egen opskrift på hjemmelavet tomatsuppe, og de vil jeg meget gerne dele med jer :)

Du skal bruge:

230 g. Porror (det hvide)
230 g. Løg. (ca. svarende til to store løg)
230 g. Gulerødder.
Ca. 3 l. lys fond. (jeg har kogt nogle kyllinge filetter og brugt vandet derfra)
2 kg. tomater.
1 fed hvidløg.
160 g. bacon. (ca. svarende til en pk. bacon strimler)
2 grene timian.
50 g. smør.

Uden for tomatsæson hvor tomaterne ikke smager af så meget, kan man komme lidt tomat puré i også.

Skær porror, løg, gulerødder og bacon i skiver/tern. Og pres hvidløg.
Skær tomaterne i 4 store både.

Rist porror, løg, gulerødder, bacon og hvidløg i en stor gryde.
Fordel det jævnt i gryden, og strø et jævnt lag mel over alle grøntsagerne.
Hæl de 3 l. fond i gryden.
Hæl tomaterne i gryden, sammen med timianen.

Kog det hele til det hele er udkogt. Det tager gerne nogle timer.

Når det hele er udkogt blendes det hele i blenderen.
Det hældes fra blenderen og i en si, for at sigte det inden det hele kommes i en mindre gryde.

Suppen varmes godt op igen, og koges blank med smør.
Smag til med salt og peber.

Tilsæt fyld efter smag. Jeg kogte nogle ris og hældte i.


Velbekomme.



Jeg håber at opskriften er nogenlunde til at forstå.
Hvis I har spørgsmål er i selvfølgelig velkomne til at kontakte mig. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...