Sider

mandag den 9. april 2012

Læder, hammer og Silvan.

Jeg fik for nogen dage siden ideen med, at jeg ville lave en nøglesnor / keyhanger i læder.
Men der skal noget helt anderledes værktøj til dette projekt, end det der ellers lige er i mit beskedne kreahjørne.  Så jeg måtte hjem i fars værksted og lede efter huggepiber. Og han havde skam nogle. Men de var lige så døve og sløve, som hans tip oldemor. Så vi var rundt omkring idag, for at lede efter nogle nye. Først i Silvan, hvor vi ellers var sikre på de havde sådan noget grej, men nej nej. Så i Harald Nyborg, de havde et rigtig fint sæt til 199 kr. men jeg synes ikke rigtig jeg havde så mange penge til det i denne måned. Så drog vi i Jem&fix, men de vidste slet ikke hvad det var for noget værktøj. Også kørte vi altså hjem til mine forældre igen.
Men så kom far, med den dejlige besked om, at han da gerne ville købe sættet i Harald Nyborg, også kunne han bare få det, når jeg var færdig med at bruge det. Så tilbage til Harald Nyborg igen.
Og efter mange køre ture, har jeg nu fået banket huller i læder stykkerne.
Dog er dette kun et forsøg, så imorgen går turen i den lokale hobby biks, og et par genbrugs butikker, efter endnu mere læder. Så jeg kan lave endnu en.



         
Nu tror jeg at jeg vil læne mig tilbage i sofaen, med lidt strikketøj i hænderne. Hvis mine arme dog ikke er helt smadrede efter alt det hamren med den kæmpe muggert!

5 kommentarer:

  1. Hygger mig pt. med at klippe læderstykker til en taske. Jeg har dog valgt en tyndere slags læder, så jeg kan klippe stykkerne ud med saks.

    Godt ser det ud ;o)

    SvarSlet
  2. Jeg klipper også stykkerne med saks, det er hullerne indeni, som jeg bruger huggerpiber til, da jeg synes de ellers er lidt svære at få pæne runde.
    Jeg vil også rigtig gerne selv lave en taske, så den er også på to-do listen :)

    SvarSlet
  3. Øj, sådan en skal jeg da vist prøve mig med også - har en masse små læderrester liggende, som vil være passende til projektet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Når først man er igang, så går det også rimelig hurtigt. Det som tager længst tid, er faktisk at få klippet stykkerne ud :)

      Slet
    2. Hej Carina
      I Biltema har de Huggepiber 10 stk til 55 kr. Og de virker, den største er 10 mm i diameter. Ved godt du ikke har brug for dem nu, men hvis andre ser det her. Den er blevet super flot, så det var da alle køreturene værd.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...