Sider

tirsdag den 19. oktober 2010

Aaaaaaaaalt for lidt tid i hverdagen ......

Jeg har så mange ting, som jeg virkelig gerne vil prøve at lave. Og hver aften siger jeg "Den opskrift, den skal afprøves imorgen". Ja, det siger jeg faktisk mange gange til forskellige opskrifter hver dag! Men der er desværre alt for lidt timer i døgnet til at jeg kan nå at prøve alle opskrifterne af.
I øjeblikket har jeg forelsket mig i en Mumi trold. Jeg har jo altid været helt skudt i Mumitroldene, de er da bare for søde! Min søster har faktisk lavet et par malerier til mig, med Mumitroldene, som pryder mit hjem særdeles flot! Nå, men jeg faldt altså næsten over denne opskrift, og irriterer mig lidt over, at jeg ikke kan finde ud af at hækle efter opskrifter, og da slet ikke når de ikke er på dansk! http://crochetamigurumi.blogg.se/2009/july/flodhast-mumin-monster-hippo-moomin-pattern.html
Og for lige at blive lidt mere træt af det, kom jeg da også til at google billeder : Crochet Moomins. Nøjs, hvor er de bare så flotte.. Så en´hæklet mumi trold, er bestemt kommet på min "to do" liste!

Og en anden aften jeg sad og kiggede rundt på nettet, fandt jeg også dette link http://picasaweb.google.dk/mariann.borregaard/BabyBornSandnes0909#
Og wow, der er så mange søøøøde sæt der.. Jeg har jo en lille baby dukke herhjemme, som jeg strikker tøj til, også giver jeg det og dukken, til et barn på et krisecenter.. (igennem der hvor jeg er varmestuestrikker) Dukken har jeg fået af min mor, og det er jeg rigtig glad for, den lander bestemt et sted hvor den nok skal blive brugt. Og det er jo også langt bedre end bare at smide den ud ;)

Også var der en, som sendte mig dette link http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/strikket-elefant-1908/ for jeg skulle jo ikke kede mig :) Hvilket jeg bestemt ikke gør. Jeg har jo efterhånden så mange forskellige opskrifter, links osv. at jeg aldrig burde kede mig.
Jeg har en rigtig god evne til at få fat i en maaaasse opskrifter, som jeg nok aldrig får brugt alligevel. Heldigvis har jeg fundet et system over det hele, sådan at de er nemme at finde. Både i mappen på hylden, men også dem på computeren.

Så hvis du lige mangler en opskrift ideer osv, så er det bestemt den rigtige blog du er havnet på !

Men endnu engang er jeg havnet i det kæmpe dilemma, at jeg ikke helt kan finde ud af hvad jeg skal strikke eller hækle nu. Jeg har masser af ideer, og det er jo nu nok det der gør det så svært at bestemme sig!
det sidste stykke tid, har jeg gået at tænkt på, om jeg mon skulle forsøge at få strikket et par fede luffer til mig selv, så fingrene kan holde varmen nu vi går den kolde tid imøde. Men så kommer spørgsmålet : hvilken farve? Hvilken garntype? Og inden jeg får set mig om, så er jeg garanteret begyndt på et helt andet projekt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...