Sider

lørdag den 21. april 2012

Veninder på shoppetur

I øjeblikket har jeg ikke så mange ideer til hvad jeg skal strikke, hækle osv. Har lige en periode, hvor jeg har meget lyst til bare at lukke mig lidt ind i mig selv. Også er det som regel lidt barbie tøj der bliver lavet.

Dette betyder jo, at der højt sandsynligt kommer nogle flere opskrifter ind, med kjoler til barbie. B.la. opskriften her,som bare er super nem, hurtig og ikke kræver så meget, så synes selv den er meget ideel at lave, mens man kopler fra ved fjernsynet.

Slå 36 m. op med bomuldsgarn på p. 3
Strik ca. 4-5 cm. perlestrik.
2 p. glatstrik. Skift farve.
Strik nu rib (1r., 1vr.,)
til kjolen har den ønskede længde.

Sy evt. perler, eller hæklet blomst på kjolen.


Jeg synes det smarte ved kjolen her er, at man nemt kan justere den i længden, og derfor selv bestemme og det skal være en ultrakort kjole, lang kjole eller lige til knæet.
Jeg har efterhånden lavet nogle stykker af den model her, og de har ikke samme længde allesammen, hvilket også giver lidt variation i barbies nye garderobe.

1 kommentar:

  1. Super model. Perfekt pasform og kan varieres i det uendelige.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...